Biosoft


Institutul de tehnologii bioinformationale

Conversia unei masini clasice in masina electrica

Un simplu search pe Youtube a cuvintului EV te duce direct la Electric Vehicle adica Vehicul Electric si la tot felul de proiecte de conversie a masinilor pe petrol in electrice.

Cine a reusit sa vizioneze documentarul “Who Killed The Electric Car” – “Cine a omorat masina electrica”, s-a lamurit despre ce este vorba si ce se intimpla in lume cu magnatii petrolului si cei mai mari producatori de automobile, in acest caz GM, care nu vor sa piarda miliarde de dolari cu aparitia unui automobil 100% ecologic si nepoluant – masina electrica.

Totusi exista si oameni care nu se conformeaza legilor petrolului si acestui razboi mediatic impotriva masinii electrice. Exemplu in acest sens si pe care il puteti vedea pe Youtube este Gav’s EV Conversion.

EV-ul lui Gav – procurarea masinii initiale

Pentru cei sceptici care citesc acest articol si merg pe ideea ca o masina electrica este mai putin rapida, are probleme cu bateriile samd, pun mai jos un clip video despre un proiect numit White Zoombie.

Este vorba de un “DRAGSTER” adica o masina de mare viteza 100% electrica, un Electric Datsun fabricata in anul 1972 convertita in electrica, accelereaza de la 0-100 km/h in doar 3 secunde si are doua motoare electrice pe care le poti comuta in paralel sau in serie prin intermediul unui DC – controller. White Zombie poate lasa in urma automobilele de genul Dodge Viper – 500CP, Porche Carrera GT – 600 CP si de ce nu chiar masini de Formula 3, cu Formula 1neavand rostul sa comparam din moment ce majoritatea oamenilor au nevoie nevoie de maximum 300CP.

White Zombie Electric Vehicle

The Wall Street Journal despre White Zombie

Un clip pentru cei sceptici – Electric car versus Ferrari

Iar cu bateriile lithium-dioxid de mangan de la TOSHIBA se poate ajunge la o autonomie foarte mare si depasirea barierei de 500km la o singura incarcare de 8 ore. Cum se fac bateriile pentru masini electrice,si de ce sunt mai bune decit cele cu acid aflati in clipul de mai jos.

Dar sa revenim la proiectul lui Gav, un tanar proaspat casatorit din Noua Zeelanda, care a luat o masina donata de cineva pentru acest proiect de conversie. De fapt ce si-a propus el a fost sa transforme un automobil pe petrol, deci poluant si scump de intretinut, in ceea ce urasc cel mai mult miliardarii petrolisti – un automobil electric, 100% ecologic, foarte simplu si ieftin de intretinut.

Cu putina rabdare, un pix si o foaie va puteti nota toate etapele de conversie ale unui automobil urmarind toate filmuletele de pe Youtube de la Gav’s EV Conversion 1 pina la Gav’s EV Conversion 19 (varianta 20 este finalul) si veti vedea toate etapele de conversie si chiar inregistrarea oficiala a unei masini electrice, cei drept nu la noi in tara, dar si in Romania este posibil.

Alte exemple – conversia unei Toyota Yaris 2007

Intentionez de mult sa cumpar o masina electrica si cu citeva panouri solare si dupa cum va imaginati sa devin total independent economic, dar mai am pina acolo. Promit sa revin,odata ce ma apuc de proiect cu filmulete pe Youtube made in Romania si cu date mai exacte despre costuri si acte necesare conversiei in EV. Pina atunci, cum zic americanii de la White Zoombie …DC RULES !!!

Detalii   www.energeia.ro


October 29th, 2009
Topic: Energia Verde Tags: None

3 Responses to “Conversia unei masini clasice in masina electrica”

  1. bogdan_BN Says:

    Vand kit conversie de 96V nou cumparat din China care cuprinde: motor dc excitatie in serie 10kW/96V/130A/3000rpm, controller asamblat cu contactor/sigurante/conectori + pedala acceleratie, incarcator pt. baterii cu acid rezistent la apa de 96V/10A, convertor 96V-12V/30A rezistent la apa, pompa vacum de 12 V pentru servo-frana.
    Pret 2200 Euro.
    Mai am o Mazda 121 din 92 pentru care am luat kitu, are vre 800 kg si servo frana. Pret 500 Euro.
    Daca sunt achizitionate impreuna (kit+masina) le dau cu 2500 Euro.
    0740066775, ciogolia@yahoo.com

≡ Leave a Reply